۱۳۸۹ خرداد ۲۶, چهارشنبه

آگاهی

آگاهی، کلمه ای که تداعی کننده همه تاریکیها ،جهل ها،ظلم هاوستم ها در طول تاریخ است همه اینهازمانی نمود پیدا میکنند که آگاهی نباشد
وقتی آگاهی در میان مردمی نباشد گرفتاریها زیاد میشود ظلم و ستم به آنها فزونی میگیرد مردم اسیرانی میشوند در دست فرصت طلبانی که،
همواره از جهل مردم استفاده میکنند وآگاهی مردم را مانعی بر سر راه حکومت خود میدانند وهر جا شعله آگاهی روشن شود بر آن می آیند تا آن را
خاموش کنند. از خلقت انسان این ماجرا شروع شد زمانی که خدا تصمیم به خلقت انسان گرفت وفرشتگان مخالفت کردند خدا فرمود کسی را
خلقت میکنم که مرا پرستش کند فرشتگان گفتند ما که تو را بدون هیچ اکراهی پرستش میکنیم ولی خدا موجود دیگری را خلق کرده بود موجودی
که اینبار نه از سر جبر که با اختیار و آگاهی او را پرستش کند برای همین شیطان دشمن انسان شد و آگاهی انسان هم سدی بر سر راه شیطان
وانسان بهشت را بهایی برای آگاهی خود قرار داد چون نمیخواست بدون اینکه بداند چرا نباید از آن میوه ممنوعه بخورد از آن خورد و به زمین آمد
و بهای کارش را پرداخت و این هبوط شروعی دوباره شد و ازهمین انسانها بودند کسانی، که راه بردگی دیگران را در جهل انها می یافتند واز آگاهی آنها
منافع شان به خطر می افتاد وبرای همین بت پرستی نمادی از جهل انسان و بردگی اوشد ودر زمانهای زیادی که دینی برای نجات و آگاهی بخشی به انسان آمده
بود وسیله ای برای تخدیر او شد و خود عامل جهل انسان گردید و مدعیان دین ظالمان دوباره تاریخ گشتند و حال وظیفه همه ما آگاه شدن وآگاه کردن
دیگران است را هی سخت و پر پیچ وخم وسراسر نبرد با تاریکی وجهل ،اما زمانی که همه آگاه شویم دیگر کسی نمیتواند آزادیمان را ازمان بگیرد.

۳ نظر:

  1. سلام دوست عزیز
    پست قشنگی بود من با نوشته شما کاملاً موافقم.
    شما را به اسم آگاهی در پیوندهای وبلاگم قراردادم.
    دوست داشتید منو هم به اسم باران لینک بفرمائید.

    پاسخحذف
  2. سلام و درود بر تو دوست من. مرسی از پیامت و خوشحال شدم که چنین کسی برام پیام فرستاده. به تو و افکارت احترام می گذارم و دست دوستیت را با گرمی می فشارم. برات آروزی موفقیت می کنم و در اولین قدم تو رو به لیست دوستانم اضافه می کنم. به امید گفتگو و تبادل نظرهای بیشتر.

    پاسخحذف
  3. سلام و امیدوارم خوش و خرم باشی. این مسئولین آشغال بلاگفا وبلاگ من را مسدود کردند. من هم وبلاگ جدیدی در به این آدرس ایجاد کردم. منو با این آدرس جدید ثبت کن:
    http://www.azadazadazadi.blogspot.com/

    پاسخحذف

نظروانتقاد حق همه ماست انتقاد را از خویش شروع کنیم